Velkommen til Boligkoncept - dit online univers inden for fliser
Salgs og leveringsbetingelser
Handelsbetingelser for forbrugerkøb
Handelsbetingelser for erhvervskøb
Ved forbrugerkøb gælder ”Handelsbetingelser for forbrugerkøb”, som fremgår i afsnit 1.
Et forbrugerkøb forstås som et køb, som en forbruger foretager hos. En køber er forbruger, når køberen ved
købet hovedsageligt handler uden for sit erhverv.
Ved erhvervskøb gælder ”Handelsbetingelser for erhvervsdrivende”, som fremgår i afsnit 2.
Et erhvervskøb forstås som et køb, som en erhvervsdrivende (herunder også ansatte hos en
erhvervsdrivende, når købet foretages på vegne af virksomheden/den erhvervsdrivende) foretager hos. En
køber er erhvervsdrivende, når køberen ved købet hovedsageligt handler inden for sit erhverv, herunder også
når køberen køber varer som skal benyttes på den erhvervsdrivendes kontor mv.
1. HANDELSBETINGELSER FOR FORBRUGERKØB
Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle forbrugere som handler med (herefter
benævnt”os” og ”vi” samt naturlige varianter af ”vi”), medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køberen
(herefter også benævnt som ”kunden” og ”du”, samt naturlige varianter af ”du”) og Boligkoncept.
Handelsbetingelserne er udleveret til og modtaget af kunden før indgåelsen af handlen mellem kunden og.
BETALING
Betalingsmetoder hos Boligkoncept er:
• Visa/Dankort
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro
• JCB Card
• MobilePay
• Betaling via bankoverførsel kan foretages efter aftale.Alle priser er i DKK.
Alle priser er inklusiv moms.
KØB VIA HJEMMESIDE
Ved betaling med kort via hæves beløbet ikke fra kundens konto, før at har vished for, at varen er afsendt
fra. Ved salg af varer som er på varelager i Danmark, betragtes varerne som afsendt, når de er afgået med
fragtmanden.
FORTRYDELSE OG RETURNERING VED KØB VIA HJEMMESIDEN
Ved køb af en vare via hjemmeside kan du fortryde dit køb i op til 14 dage efter varen er kommet i din fysiske
besiddelse. Du skal i dette tilfælde inden de 14 dage oplyse herom på e-mailadressen. Du skal herefter senest
14 dage efter afsende eller aflevere varen til den af oplyste adresse, hvorfra varen oprindelig er blevet
afsendt fra.
Benyttelse af fortrydelsesretten forudsætter, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde,
som ved modtagelsen. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt.
Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Hvis der er tale om en specialtilrettet vare kan fortrydelsesretten dog ikke benyttes.
Kunden skal selv afholde alle omkostninger i forbindelse med returnering af varen, ligesom
fragtomkostninger i forbindelse med det oprindelige køb ikke bliver refunderet.
AFBESTILLING / ANNULLERING AF VARE VED KØB I BUTIKKEN
En vare kan ved køb i butikken afbestilles, hvis afbestillingen sker inden varen er afsendt fra leverandør eller
fra varelager (hvis varen forefindes på lager ved bestillingens afgivelse). Hvis der er tale om en
specialtilrettet vare kan afbestilling dog ikke ske, medmindre specialtilretningen endnu ikke er foretaget.
Ved afbestilling af en vare (eller ved ønske om ændring af en ordre) skal kontaktes via følgende e-mail
RETURRET FOR LAGERVARER
Ved lagervarer har kunden en 30 dages returret fra kunden afhentede eller fik leveret varen.Såfremt kunden har købt varen i en af fysiske butikker, vil det fremgå på kvitteringen, om der er tale om en
lagervare. Såfremt kunden køber varen fra hjemmeside, vil der være tale om en lagervare, hvis varen står
angivet som værende ”på lager”, og varen desuden ikke er specialtilrettet.
har i rimelige tvivlstilfælde ret til at træffe afgørelse om, hvorvidt en vare er en lagervare. Returretten for
lagervare gælder dog ikke, hvis varen på købstidspunktet har været på tilbud/været solgt på udsalg eller der
er tale om en restvare eller hvis varen der ønskes returneret er en del af en samlet kassepakke, fx en
kassepakke med 5 fliser i (returretten kan dog benyttes, hvis hele kassepakken ønskes returneret). har i
rimelige tvivlstilfælde ret til at afgøre, om en vare på købstidspunktet var på tilbud/udsalg eller var en
restvare eller er en del af en samlet kassepakke.
Det er en forudsætning for benyttelse af returretten, at varen tilbageleveres til varelager for kundens
regning, og emballagen i øvrigt er ubrudt og i en sådan stand, at varen videresælges til tredjemand i samme
emballage.
LEVERING OG LEVERINGSTID
Vi leverer varer i hele Danmark.
Levering udenfor Danmark kan kun ske efter aftale.
Levering af varer fra foregår som følgende: Ved registrering af kundens betaling på konto, vil ordren straks
blive behandlet og varen afsendt, når denne er klar. Transport af varen sker med fragtmand. Levering af
vare fra er kantstenslevering, hvorfor varerne anses for modtaget af kunden, når disse er leveret til
kantstenen på leveringsadressen.
Hvis du som kunde giver fragtmanden tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse, er dette det
samme som fuld kvittering for modtagelse af varerne, hvorfor risikoen herfor overgår til kunden ved
varernes placering ved kantstenen på kundens leveringsadresse.
Den forventede leveringstid for varerne står angivet på disse i butikken. Hvis varerne købes via hjemmeside
fremgår den forventede leveringstid for varerne der. Ved restordre eller længere leveringstid forsøger at
orientere kunden pr. e-mail om leveringstiden.
Da der altid er tale om forventede leveringstider kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer
(varer), som måtte påføre kunden eller tredjemand tab som følge af, at kunden eller tredjemand har
forventet en specifik leverings-/ankomsttid af varerne. Dette omfatter eksempelvis udgifter for kunden eller
tredjemand som følge af ventetid for håndværkere.MODTAGELSE OG BESIGTIGELSE AF VAREN
Levering med fragtmand
Risikoen for varen overgår til kunden ved dennes modtagelse heraf, jf. ovenfor under afsnittet ”Levering og
leveringstid”. DET ER MEGET VIGTIGT straks at tjekke, om varen er intakt og ikke beskadiget ved
modtagelsen før du, som kunde, kvittere for modtagelsen af varen. Kundens kvittering for modtagelsen
betyder, at kunden bekræfter at varen er i orden og uden synlige fejl og/eller mangler. Hvis transportskade
konstateres skal kunden nægte at modtage varen. Det vil medføre, at fragtmanden tager den/de
beskadigede vare med retur. Kunden skal i forlængelse heraf straks reklamere over denne fejl eller mangel til
mailadressen. Det er herefter speditørens (fragtmandens) reklamationsafdeling som tager sig af sagen. Når
speditøren skriftligt har behandlet og godkendt reklamationen, kan en ny forsendelse herefter afsendes.
Gennemgå modtaget varer passer overens med ordrebekræftelse, hvis der er fejl i dette skal der rettes
henvendelse til virksomheden / os / så vi har mulighed for at udbedre denne udfordring, der skal sendes
billeder med af modtaget varer og hvad ønsket varer på ordrebekræftelsen ønskes.
OPLYSNINGER OM BESTEMTE PRODUKTER
Keramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancerne. Fabrikanten
samt kontrollerer dette, men der kan opstå pakkefejl i farver og mønstre. Derfor skal du, kunden, om at
kontrollere de leverede varer for fejl, inden de bliver opsat eller lagt, således at kan rette eventuel fejl.
Opmåling og udregning af antal/m2 er kun vejledende og er ikke ansvarspådragende for. VED
GENBESTILLING KAN SAMME TONE/KALIBER IKKE GARANTERES.
Hårdbrændte klinker (monocottura og porcellanato) kan og må svinge i størrelserne, hvorfor dette ikke er en
fejl eller mangel. Alle typer natursten kan svinge i polering/slibning, nuancer, strukturer og størrelser. Det
bedste farvespil opnås ved at tage fra flere kasser ad gangen, da farveforskelle
kan forekomme. Kunden skal altid huske, at kontakte Boligkoncept for rådgivning før der anvendes
produkter, herunder også plejeprodukter, på varene. I modsat fald kan ikke garantere for, hvorledes varene
vil reagere på produkterne og der vil derfor ikke være tale om en berettiget reklamation.
EJENDOMSRET OVER LEVERET VARER
Alle varer forbliver Boligkoncept ejendom, indtil fuld betaling er modtaget. Indtil ejendomsretten er overgået
til kunden, skal varen opbevares og sikres forsvarligt. Varen skal opbevares separat, således at det er muligt
at identificere varerne som Boligkoncept ejendom. Identifikationsmærker, tryk og lignende må ikke
ødelægges eller fjernes fra varen eller emballagen. Skader på varen skal erstattes fuldt og helt af kunden.
Kunden forpligter sig til ikke at disponere over varen på en måde, der kan forringe Boligkoncept sikkerhed i
varen, herunder pantsætning, sikkerhedsstillelse, udlægsforretning m.m., medmindre Boligkoncept har givet
skriftlige samtykke hertil.REKLAMATION
Varer købt hos er underlagt den danske købelov. Hvis varen er købt via hjemmeside er købet videre
underlagt forbrugeraftalelov. opfordrer til, at fakturaen for købet altid gemmes, såfremt der skulle opstå
problemer med en vare. Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købelovens § 83 på fejl og mangler.
Reklamation skal gøres skriftligt ved at skrive til. Du skal vedhæfte minimum 3 digitale billeder af varen, som
på god og tydelig vis visualiserer problemet.
Ved konstatering af fejl eller mangler på varen under kundens arbejde på/montering af varen skal arbejdet
standses STRAKS (forstået som øjeblikkeligt)
Hvis kunden ikke straks kontakter i overensstemmelse med ovenstående vil enhver fortsættelse af
monteringen af eller arbejdet på varen betragtes som accept af varen, og er derfor ikke
reklamationsberettiget. En evt. nedrivning af den allerede opsatte defekte vare må ikke påbegyndes uden
godkendelse fra eller dennes leverandør. har ret til, så hurtigt som muligt, at besigtige skaden før en
afgørelse træffes.
Hvis tilbyder reparation eller ombytter en vare pga. fejl eller mangler, er kunden ikke berettiget til at
annullere handlen eller kræve afslag i prisen som følge af manglen. dækker rimelige fragtomkostninger, som
kunden måtte have ved returnering af den defekte vare, hvis reklamationen er berettiget.
OPLYSNINGER OM KLAGEMULIGHEDER
Hvis du ikke er enig med vurdering af en reklamation kan du indgive en klages til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for
Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant,
hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved
indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.
FORBEHOLD
kan aldrig gøres ansvar for tab som følge af en force majeure begivenhed.Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte eller udgåede varer samt ændrede specifikationer
for produkterne. Ligeledes kan billeder vist i kataloger eller på hjemmeside i et vist omfang afvige fra varens
udseende.
PERSONDATAPOLITIK HOS
indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente
persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine
persondata overholder vi altid alle relevante
lovbestemmelser. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse
hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.
OPLYSNINGER VI INDSAMLER
Hvis du ønsker at købe og modtage en varet fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne
gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn,
e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og
betalingsoplysninger.
2. HANDELSBETINGELSER FOR ERHVERVSKØB
Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle erhvervsdrivende som handler med (herefter
benævnt samt naturlige varianter af ”vi”), medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køberen (herefter
også benævnt som ”kunden” og ”du”, samt naturlige varianter af ”du”) og Boligkoncept.
Handelsbetingelserne er udleveret til og modtaget af kunden før indgåelsen af handlen mellem kunden
BETALING
Betalingsmetoder hos Boligkoncept er:
Visa/Dankort
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB Card
MobilePay
Betaling via bankoverførsel kan foretages efter aftale.
Alle priser er i DKK.Alle priser er inklusiv moms.
Betaling af faktura og kontokøb skal ske senest på den forfaldsdato, som står angivet på fakturaen for købet.
Såfremt (den fulde) betaling ikke sker senest på forfaldsdatoen vil der blive beregnet rente på 29,36% p.a. af
(rest)beløbet, svarende til en månedlig rente på 2%. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 50
KØB Hjemmeside
Ved betaling med kort via hæves beløbet ikke fra kundens konto, før at har vished for, at varen er afsendt
fra. Ved salg af varer som er på varelager i Danmark, betragtes varerne som afsendt, når de er afgået med
fragtmanden.
AFBESTILLING / ANNULLERING AF VARE
En vare kan altid afbestilles, uanset hvorledes denne er købt, hvis afbestillingen sker inden varen er afsendt
fra leverandør eller fra varelager (hvis varen forefindes på lager ved bestillingens afgivelse). Hvis der er tale
om en specialtilrettet vare kan afbestilling dog ikke ske, medmindre specialtilretningen endnu ikke er
foretaget.
RETURRET FOR LAGERVARER
Ved lagervarer har kunden en 30 dages returret fra kunden afhentede eller fik leveret varen. Såfremt kunden
har købt varen i en af fysiske butikker, vil det fremgå på kvitteringen, om der er tale om en lagervare.
Såfremt kunden køber varen fra hjemmeside, vil der være tale om en lagervare, hvis varen står angivet som
værende ”på lager”, og varen desuden ikke er specialtilrettet. har i rimelige tvivlstilfælde ret til at træffe
afgørelse om, hvorvidt en vare er en lagervare. Returretten for lagervare gælder dog ikke, hvis varen på
købstidspunktet har været på tilbud/været solgt på udsalg eller der er tale om en restvare eller hvis varen
der ønskes returneret er en del af en samlet kassepakke, fx en kassepakke med 5 fliser i (returretten kan dog
benyttes, hvis hele kassepakken ønskes returneret). har i rimelige tvivlstilfælde ret til at afgøre, om en vare
på købstidspunktet var på tilbud/udsalg eller var en restvare eller er en del af en
samlet kassepakke. Det er en forudsætning for benyttelse af returretten, at varen tilbageleveres til varelager
for kundens regning, og emballagen i øvrigt er ubrudt og i en sådan stand, at varen videresælges til
tredjemand i samme emballage.
PRISER FOR LEVERING
Alle priser for leverancer i Danmark hos er inkl. moms. Det er også muligt selv at afhente varerne på vores
lager – Prags Boulevard 57, 2300 KBH S.LEVERING OG LEVERINGSTID
leverer varer i hele Danmark. Levering udenfor Danmark kan kun ske efter aftale. Levering af varer fra
foregår som følgende: Ved registrering af kundens betaling på konto, vil ordren straks blive behandlet og
varen afsendt, når denne er klar. Transport af varen sker med fragtmand. Levering af vare fra er
kantstenslevering, hvorfor varerne anses for modtaget af kunden, når disse er leveret til kantstenen på
leveringsadressen.
Hvis du som kunde giver fragtmanden tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse, er dette det
samme som fuld kvittering for modtagelse af varerne, hvorfor risikoen herfor overgår til kunden ved
varernes placering ved kantstenen på kundens leveringsadresse. Den forventede leveringstid for varerne står
angivet på disse i butikken. Hvis varerne købes via hjemmeside fremgår den forventede leveringstid for
varerne der. Ved restordre eller længere leveringstid forsøger at orientere kunden pr. e-mail om
leveringstiden. Da der altid er tale om forventede leveringstider kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af
leverancer (varer), som måtte påføre kunden eller tredjemand tab som følge af, at kunden eller tredjemand
har forventet en specifik leverings-/ankomsttid af varerne. Dette omfatter eksempelvis udgifter for kunden
eller tredjemand som følge af ventetid for håndværkere.
MODTAGELSE OG BESIGTIGELSE AF VAREN
LEVERING MED FRAGTMAND
Risikoen for varen overgår til kunden ved dennes modtagelse heraf, jf. ovenfor under afsnittet ”Levering og
leveringstid”. DET ER MEGET VIGTIGT straks at tjekke, om varen er intakt og ikke beskadiget ved
modtagelsen før du, som kunde, kvittere for modtagelsen af varen. Kundens kvittering for modtagelsen
betyder, at kunden bekræfter at varen er i orden og uden synlige fejl og/eller mangler, hvorfor kunden har
fraskrevet sig reklamation på sådanne fejl og/eller mangler, og derfor ikke kan gøre krav gældende mod
denne anledning. Hvis transportskade konstateres skal kunden nægte at modtage varen. Det vil medføre, at
fragtmanden tager den/de beskadigede vare med retur. Kunden skal i forlængelse heraf straks reklamere
over denne fejl eller mangel til mailadressen. Det er herefter speditørens (fragtmandens)
reklamationsafdeling som tager sig af sagen. Når speditøren skriftligt har behandlet og godkendt
reklamationen, kan en ny forsendelse herefter afsendes.
Såfremt kunden får varen udleveret fra varelager bliver kunden ved udlevering af varen bedt om ved
underskrift på en udleveringskvittering om at bekræfte, at den udleverede vare, herunder emballagen, er
uden synlige fejl, mangler og andre skader. Hvis kunden ikke har mulighed for fysisk at undersøge selve
varen på udleveringsstedet, skal kunden herefter hurtigst muligt, og senest samme dag som kunden
hjemtager varen, tjekke om varen er i orden og uden fejl eller mangler, og i øvrigt svare til det købte,
herunder også den købte mængde. Såfremt kunden ikke reklamerer over varen samme dag på har kunden
fraskrevet sig retten til at reklamere over synlige fejl og/eller mangler, og kan således ikke gøre krav
gældende mod i denne anledning.
OPLYSNINGER OM BESTEMTE PRODUKTERKeramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancerne. Fabrikanten
samt kontrollerer dette, men der kan opstå pakkefejl i farver og mønstre. Derfor skal du, kunden, om at
kontrollere de leverede varer for fejl, inden de bliver opsat eller lagt, således at kan rette eventuel fejl.
Opmåling og udregning af antal/m2 er kun vejledende og er ikke ansvarspådragende for VED
GENBESTILLING KAN SAMME TONE/KALIBER IKKE GARANTERES.
Hårdbrændte klinker (monocottura og porcellanato) kan og må svinge i størrelserne, hvorfor dette ikke er en
fejl eller mangel. Alle typer natursten kan svinge i polering/slibning, nuancer, strukturer og størrelser. Det
bedste farvespil opnås ved at tage fra flere kasser ad gangen, da farveforskelle kan forekomme. Kunden skal
altid huske, at kontakte Boligkoncept for rådgivning før der anvendes produkter, herunder også
plejeprodukter, på varene. I modsat fald kan ikke garantere for, hvorledes varene vil reagere på produkterne
og Kunden vil derfor ikke kunne reklamere over varen.
EJENDOMSRET OVER LEVERET VARER
Alle varer forbliver Boligkoncept ejendom, indtil fuld betaling er modtaget. Indtil ejendomsretten er overgået
til kunden, skal varen opbevares og sikres forsvarligt. Varen skal opbevares separat, således at det er muligt
at identificere varerne som Boligkoncept ejendom. Identifikationsmærker, tryk og lignende må ikke
ødelægges eller fjernes fra varen eller emballagen. Skader på varen skal erstattes fuldt og helt af kunden.
Kunden forpligter sig til ikke at disponere over varen på en måde, der kan forringe Boligkoncept sikkerhed i
varen, herunder pantsætning, sikkerhedsstillelse, udlægsforretning m.m., medmindre Boligkoncept har givet
skriftlige samtykke hertil. Kunden har desuden pligt til at holde varen brand-, tyveri- og vandskadeforsikret
til den fulde værdi.
REKLAMATION
For øvrige fejl eller mangler, som ikke med rimelighed kunne opdages ved kundens undersøgelse af varerne i
henhold til afsnittet ”Modtagelse og besigtigelse af varen” (hvor der straks og samme dag, som kunden
modtager varen, skal reklameres over denne for at gøre krav gældende mod Boligkoncept
) ydes der 90 kalenderdage reklamationsret. Reklamation skal dog i disse tilfælde gøres straks efter en fejl
eller mangel blev opdaget af kunden, da reklamationsretten i modsat fald vil bortfalde.
Reklamation skal gøres skriftligt ved at skrive til. Du skal vedhæfte minimum 3 digitale billeder af varen, som
på god og tydelig vis visualiserer problemet. Ved konstatering af fejl eller mangler på varen under kundens
arbejde på/montering af varen skal arbejdet standses STRAKS (forstået som med det samme) og kontaktes
på. Hvis kunden ikke straks kontakter i overensstemmelse med ovenstående vil enhver fortsættelse af
monteringen af eller arbejdet på varen betragtes som accept af varen, og er derfor ikke
reklamationsberettiget. En evt. nedrivning af den allerede opsatte defekte vare må ikke påbegyndes uden
godkendelse fra eller dennes leverandør. har ret til, så hurtigt som muligt, at besigtige skaden før en
afgørelse træffes. Hvis tilbyder reparation eller ombytter en vare pga. fejl eller mangler, er kunden ikke
berettiget til at annullere handlen eller kræve afslag i prisen som følge af manglen. dækker rimelige
fragtomkostninger, som kunden måtte have ved returnering af den defekte vare, hvis reklamationen er
berettiget.FORBEHOLD
kan aldrig gøres ansvar for tab som følge af en force majeure begivenhed. Der tages forbehold for trykfejl,
prisændringer, udsolgte eller udgåede varer samt ændrede specifikationer for produkterne. Ligeledes kan
billeder vist i kataloger eller på hjemmeside i et vist omfang afvige fra varens udseende.
indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente
persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine
persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.
Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe
det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.
Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage en varet fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne
gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn,
e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og
betalingsoplysninger.
Vi indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:
Gennemfører et køb af vores produkter
Tilmelder dig vores nyhedsbrev
Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback
BEHANDLINGSGRUNDLAG OG FORMÅL
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere denvaret, som du
har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse, status på ordre
og leveringsbekræftelse. Når du betaler for din vare indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De
oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til
betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er
påkrævet for at gennemføre et køb af en vare, vil du desværre ikke have mulighed for at købe vare af på
vores hjemmeside.Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik
på modtagelse af nyhedsbrev) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare. Vi gemmer din data i 5
år i forhold til bogføringslovgivningen.
NYHEDSBREV
Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi
din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle
nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke,
har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.
ANDRE MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER
Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande. Hvis du
har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse og telefonnummer blive udleveret til vores
fragtfirma, pt. DSV eller GLS med henblik på levering af dine indkøb.
Vi har vores webshop og betalingssystem gennem DanDomain A/S, som fungerer som vores databehandler.
Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i DanDomains datacentre.
Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder
gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
DINE RETTIGHEDER
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til
at anmode os om følgende:
At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
At få slettet persondata
Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive
klage til en databeskyttelsesmyndighed.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen
af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse
COOKIE POLITIK
HVORFOR BRUGER VI COOKIES:Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det
formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Vi bruger cookies for at
vores webshop performer optimalt, indkøbskurven fungerrer ikke uden brug af cookies. Herudover bruger vi
cookies for at kunne optimere og målrette vores website løbende så vi kan give brugeren den bedste
brugeroplevelse. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.