Salgs og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser for forbrugerkøb

Handelsbetingelser for erhvervskøb

Ved forbrugerkøb gælder ”Handelsbetingelser for forbrugerkøb”, som fremgår i afsnit 1.

Et forbrugerkøb forstås som et køb, som en forbruger foretager hos. En køber er forbruger, når køberen ved

købet hovedsageligt handler uden for sit erhverv.

Ved erhvervskøb gælder ”Handelsbetingelser for erhvervsdrivende”, som fremgår i afsnit 2.

Et erhvervskøb forstås som et køb, som en erhvervsdrivende (herunder også ansatte hos en

erhvervsdrivende, når købet foretages på vegne af virksomheden/den erhvervsdrivende) foretager hos. En

køber er erhvervsdrivende, når køberen ved købet hovedsageligt handler inden for sit erhverv, herunder også

når køberen køber varer som skal benyttes på den erhvervsdrivendes kontor mv.

1. HANDELSBETINGELSER FOR FORBRUGERKØB

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle forbrugere som handler med (herefter

benævnt”os” og ”vi” samt naturlige varianter af ”vi”), medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køberen

(herefter også benævnt som ”kunden” og ”du”, samt naturlige varianter af ”du”) og Boligkoncept.

Handelsbetingelserne er udleveret til og modtaget af kunden før indgåelsen af handlen mellem kunden og.

BETALING

Betalingsmetoder hos Boligkoncept er:

• Visa/Dankort

• Visa Electron

• Mastercard

• Maestro

• JCB Card

• MobilePay

• Betaling via bankoverførsel kan foretages efter aftale.Alle priser er i DKK.

Alle priser er inklusiv moms.

KØB VIA HJEMMESIDE

Ved betaling med kort via hæves beløbet ikke fra kundens konto, før at har vished for, at varen er afsendt

fra. Ved salg af varer som er på varelager i Danmark, betragtes varerne som afsendt, når de er afgået med

fragtmanden.

FORTRYDELSE OG RETURNERING VED KØB VIA HJEMMESIDEN

Ved køb af en vare via hjemmeside kan du fortryde dit køb i op til 14 dage efter varen er kommet i din fysiske

besiddelse. Du skal i dette tilfælde inden de 14 dage oplyse herom på e-mailadressen. Du skal herefter senest

14 dage efter afsende eller aflevere varen til den af oplyste adresse, hvorfra varen oprindelig er blevet

afsendt fra.

Benyttelse af fortrydelsesretten forudsætter, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde,

som ved modtagelsen. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt.

Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.

Hvis der er tale om en specialtilrettet vare kan fortrydelsesretten dog ikke benyttes.

Kunden skal selv afholde alle omkostninger i forbindelse med returnering af varen, ligesom

fragtomkostninger i forbindelse med det oprindelige køb ikke bliver refunderet.

AFBESTILLING / ANNULLERING AF VARE VED KØB I BUTIKKEN

En vare kan ved køb i butikken afbestilles, hvis afbestillingen sker inden varen er afsendt fra leverandør eller

fra varelager (hvis varen forefindes på lager ved bestillingens afgivelse). Hvis der er tale om en

specialtilrettet vare kan afbestilling dog ikke ske, medmindre specialtilretningen endnu ikke er foretaget.

Ved afbestilling af en vare (eller ved ønske om ændring af en ordre) skal kontaktes via følgende e-mail

RETURRET FOR LAGERVARER

Ved lagervarer har kunden en 30 dages returret fra kunden afhentede eller fik leveret varen.Såfremt kunden har købt varen i en af fysiske butikker, vil det fremgå på kvitteringen, om der er tale om en

lagervare. Såfremt kunden køber varen fra hjemmeside, vil der være tale om en lagervare, hvis varen står

angivet som værende ”på lager”, og varen desuden ikke er specialtilrettet.

har i rimelige tvivlstilfælde ret til at træffe afgørelse om, hvorvidt en vare er en lagervare. Returretten for

lagervare gælder dog ikke, hvis varen på købstidspunktet har været på tilbud/været solgt på udsalg eller der

er tale om en restvare eller hvis varen der ønskes returneret er en del af en samlet kassepakke, fx en

kassepakke med 5 fliser i (returretten kan dog benyttes, hvis hele kassepakken ønskes returneret). har i

rimelige tvivlstilfælde ret til at afgøre, om en vare på købstidspunktet var på tilbud/udsalg eller var en

restvare eller er en del af en samlet kassepakke.

Det er en forudsætning for benyttelse af returretten, at varen tilbageleveres til varelager for kundens

regning, og emballagen i øvrigt er ubrudt og i en sådan stand, at varen videresælges til tredjemand i samme

emballage.

LEVERING OG LEVERINGSTID

Vi leverer varer i hele Danmark.

Levering udenfor Danmark kan kun ske efter aftale.

Levering af varer fra foregår som følgende: Ved registrering af kundens betaling på konto, vil ordren straks

blive behandlet og varen afsendt, når denne er klar. Transport af varen sker med fragtmand. Levering af

vare fra er kantstenslevering, hvorfor varerne anses for modtaget af kunden, når disse er leveret til

kantstenen på leveringsadressen.

Hvis du som kunde giver fragtmanden tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse, er dette det

samme som fuld kvittering for modtagelse af varerne, hvorfor risikoen herfor overgår til kunden ved

varernes placering ved kantstenen på kundens leveringsadresse.

Den forventede leveringstid for varerne står angivet på disse i butikken. Hvis varerne købes via hjemmeside

fremgår den forventede leveringstid for varerne der. Ved restordre eller længere leveringstid forsøger at

orientere kunden pr. e-mail om leveringstiden.

Da der altid er tale om forventede leveringstider kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer

(varer), som måtte påføre kunden eller tredjemand tab som følge af, at kunden eller tredjemand har

forventet en specifik leverings-/ankomsttid af varerne. Dette omfatter eksempelvis udgifter for kunden eller

tredjemand som følge af ventetid for håndværkere.MODTAGELSE OG BESIGTIGELSE AF VAREN

Levering med fragtmand

Risikoen for varen overgår til kunden ved dennes modtagelse heraf, jf. ovenfor under afsnittet ”Levering og

leveringstid”. DET ER MEGET VIGTIGT straks at tjekke, om varen er intakt og ikke beskadiget ved

modtagelsen før du, som kunde, kvittere for modtagelsen af varen. Kundens kvittering for modtagelsen

betyder, at kunden bekræfter at varen er i orden og uden synlige fejl og/eller mangler. Hvis transportskade

konstateres skal kunden nægte at modtage varen. Det vil medføre, at fragtmanden tager den/de

beskadigede vare med retur. Kunden skal i forlængelse heraf straks reklamere over denne fejl eller mangel til

mailadressen. Det er herefter speditørens (fragtmandens) reklamationsafdeling som tager sig af sagen. Når

speditøren skriftligt har behandlet og godkendt reklamationen, kan en ny forsendelse herefter afsendes.

Gennemgå modtaget varer passer overens med ordrebekræftelse, hvis der er fejl i dette skal der rettes

henvendelse til virksomheden / os / så vi har mulighed for at udbedre denne udfordring, der skal sendes

billeder med af modtaget varer og hvad ønsket varer på ordrebekræftelsen ønskes.

OPLYSNINGER OM BESTEMTE PRODUKTER

Keramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancerne. Fabrikanten

samt kontrollerer dette, men der kan opstå pakkefejl i farver og mønstre. Derfor skal du, kunden, om at

kontrollere de leverede varer for fejl, inden de bliver opsat eller lagt, således at kan rette eventuel fejl.

Opmåling og udregning af antal/m2 er kun vejledende og er ikke ansvarspådragende for. VED

GENBESTILLING KAN SAMME TONE/KALIBER IKKE GARANTERES.

Hårdbrændte klinker (monocottura og porcellanato) kan og må svinge i størrelserne, hvorfor dette ikke er en

fejl eller mangel. Alle typer natursten kan svinge i polering/slibning, nuancer, strukturer og størrelser. Det

bedste farvespil opnås ved at tage fra flere kasser ad gangen, da farveforskelle

kan forekomme. Kunden skal altid huske, at kontakte Boligkoncept for rådgivning før der anvendes

produkter, herunder også plejeprodukter, på varene. I modsat fald kan ikke garantere for, hvorledes varene

vil reagere på produkterne og der vil derfor ikke være tale om en berettiget reklamation.

EJENDOMSRET OVER LEVERET VARER

Alle varer forbliver Boligkoncept ejendom, indtil fuld betaling er modtaget. Indtil ejendomsretten er overgået

til kunden, skal varen opbevares og sikres forsvarligt. Varen skal opbevares separat, således at det er muligt

at identificere varerne som Boligkoncept ejendom. Identifikationsmærker, tryk og lignende må ikke

ødelægges eller fjernes fra varen eller emballagen. Skader på varen skal erstattes fuldt og helt af kunden.

Kunden forpligter sig til ikke at disponere over varen på en måde, der kan forringe Boligkoncept sikkerhed i

varen, herunder pantsætning, sikkerhedsstillelse, udlægsforretning m.m., medmindre Boligkoncept har givet

skriftlige samtykke hertil.REKLAMATION

Varer købt hos er underlagt den danske købelov. Hvis varen er købt via hjemmeside er købet videre

underlagt forbrugeraftalelov. opfordrer til, at fakturaen for købet altid gemmes, såfremt der skulle opstå

problemer med en vare. Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købelovens § 83 på fejl og mangler.

Reklamation skal gøres skriftligt ved at skrive til. Du skal vedhæfte minimum 3 digitale billeder af varen, som

på god og tydelig vis visualiserer problemet.

Ved konstatering af fejl eller mangler på varen under kundens arbejde på/montering af varen skal arbejdet

standses STRAKS (forstået som øjeblikkeligt)

Hvis kunden ikke straks kontakter i overensstemmelse med ovenstående vil enhver fortsættelse af

monteringen af eller arbejdet på varen betragtes som accept af varen, og er derfor ikke

reklamationsberettiget. En evt. nedrivning af den allerede opsatte defekte vare må ikke påbegyndes uden

godkendelse fra eller dennes leverandør. har ret til, så hurtigt som muligt, at besigtige skaden før en

afgørelse træffes.

Hvis tilbyder reparation eller ombytter en vare pga. fejl eller mangler, er kunden ikke berettiget til at

annullere handlen eller kræve afslag i prisen som følge af manglen. dækker rimelige fragtomkostninger, som

kunden måtte have ved returnering af den defekte vare, hvis reklamationen er berettiget.

OPLYSNINGER OM KLAGEMULIGHEDER

Hvis du ikke er enig med vurdering af en reklamation kan du indgive en klages til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for

Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant,

hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved

indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

FORBEHOLD

kan aldrig gøres ansvar for tab som følge af en force majeure begivenhed.Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte eller udgåede varer samt ændrede specifikationer

for produkterne. Ligeledes kan billeder vist i kataloger eller på hjemmeside i et vist omfang afvige fra varens

udseende.

PERSONDATAPOLITIK HOS

indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente

persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine

persondata overholder vi altid alle relevante

lovbestemmelser. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse

hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

OPLYSNINGER VI INDSAMLER

Hvis du ønsker at købe og modtage en varet fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne

gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn,

e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og

betalingsoplysninger.

2. HANDELSBETINGELSER FOR ERHVERVSKØB

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle erhvervsdrivende som handler med (herefter

benævnt samt naturlige varianter af ”vi”), medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køberen (herefter

også benævnt som ”kunden” og ”du”, samt naturlige varianter af ”du”) og Boligkoncept.

Handelsbetingelserne er udleveret til og modtaget af kunden før indgåelsen af handlen mellem kunden

BETALING

Betalingsmetoder hos Boligkoncept er:

Visa/Dankort

Visa Electron

Mastercard

Maestro

JCB Card

MobilePay

Betaling via bankoverførsel kan foretages efter aftale.

Alle priser er i DKK.Alle priser er inklusiv moms.

Betaling af faktura og kontokøb skal ske senest på den forfaldsdato, som står angivet på fakturaen for købet.

Såfremt (den fulde) betaling ikke sker senest på forfaldsdatoen vil der blive beregnet rente på 29,36% p.a. af

(rest)beløbet, svarende til en månedlig rente på 2%. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 50

KØB Hjemmeside

Ved betaling med kort via hæves beløbet ikke fra kundens konto, før at har vished for, at varen er afsendt

fra. Ved salg af varer som er på varelager i Danmark, betragtes varerne som afsendt, når de er afgået med

fragtmanden.

AFBESTILLING / ANNULLERING AF VARE

En vare kan altid afbestilles, uanset hvorledes denne er købt, hvis afbestillingen sker inden varen er afsendt

fra leverandør eller fra varelager (hvis varen forefindes på lager ved bestillingens afgivelse). Hvis der er tale

om en specialtilrettet vare kan afbestilling dog ikke ske, medmindre specialtilretningen endnu ikke er

foretaget.

RETURRET FOR LAGERVARER

Ved lagervarer har kunden en 30 dages returret fra kunden afhentede eller fik leveret varen. Såfremt kunden

har købt varen i en af fysiske butikker, vil det fremgå på kvitteringen, om der er tale om en lagervare.

Såfremt kunden køber varen fra hjemmeside, vil der være tale om en lagervare, hvis varen står angivet som

værende ”på lager”, og varen desuden ikke er specialtilrettet. har i rimelige tvivlstilfælde ret til at træffe

afgørelse om, hvorvidt en vare er en lagervare. Returretten for lagervare gælder dog ikke, hvis varen på

købstidspunktet har været på tilbud/været solgt på udsalg eller der er tale om en restvare eller hvis varen

der ønskes returneret er en del af en samlet kassepakke, fx en kassepakke med 5 fliser i (returretten kan dog

benyttes, hvis hele kassepakken ønskes returneret). har i rimelige tvivlstilfælde ret til at afgøre, om en vare

på købstidspunktet var på tilbud/udsalg eller var en restvare eller er en del af en

samlet kassepakke. Det er en forudsætning for benyttelse af returretten, at varen tilbageleveres til varelager

for kundens regning, og emballagen i øvrigt er ubrudt og i en sådan stand, at varen videresælges til

tredjemand i samme emballage.

PRISER FOR LEVERING

Alle priser for leverancer i Danmark hos er inkl. moms. Det er også muligt selv at afhente varerne på vores

lager – Prags Boulevard 57, 2300 KBH S.LEVERING OG LEVERINGSTID

leverer varer i hele Danmark. Levering udenfor Danmark kan kun ske efter aftale. Levering af varer fra

foregår som følgende: Ved registrering af kundens betaling på konto, vil ordren straks blive behandlet og

varen afsendt, når denne er klar. Transport af varen sker med fragtmand. Levering af vare fra er

kantstenslevering, hvorfor varerne anses for modtaget af kunden, når disse er leveret til kantstenen på

leveringsadressen.

Hvis du som kunde giver fragtmanden tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse, er dette det

samme som fuld kvittering for modtagelse af varerne, hvorfor risikoen herfor overgår til kunden ved

varernes placering ved kantstenen på kundens leveringsadresse. Den forventede leveringstid for varerne står

angivet på disse i butikken. Hvis varerne købes via hjemmeside fremgår den forventede leveringstid for

varerne der. Ved restordre eller længere leveringstid forsøger at orientere kunden pr. e-mail om

leveringstiden. Da der altid er tale om forventede leveringstider kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af

leverancer (varer), som måtte påføre kunden eller tredjemand tab som følge af, at kunden eller tredjemand

har forventet en specifik leverings-/ankomsttid af varerne. Dette omfatter eksempelvis udgifter for kunden

eller tredjemand som følge af ventetid for håndværkere.

MODTAGELSE OG BESIGTIGELSE AF VAREN

LEVERING MED FRAGTMAND

Risikoen for varen overgår til kunden ved dennes modtagelse heraf, jf. ovenfor under afsnittet ”Levering og

leveringstid”. DET ER MEGET VIGTIGT straks at tjekke, om varen er intakt og ikke beskadiget ved

modtagelsen før du, som kunde, kvittere for modtagelsen af varen. Kundens kvittering for modtagelsen

betyder, at kunden bekræfter at varen er i orden og uden synlige fejl og/eller mangler, hvorfor kunden har

fraskrevet sig reklamation på sådanne fejl og/eller mangler, og derfor ikke kan gøre krav gældende mod

denne anledning. Hvis transportskade konstateres skal kunden nægte at modtage varen. Det vil medføre, at

fragtmanden tager den/de beskadigede vare med retur. Kunden skal i forlængelse heraf straks reklamere

over denne fejl eller mangel til mailadressen. Det er herefter speditørens (fragtmandens)

reklamationsafdeling som tager sig af sagen. Når speditøren skriftligt har behandlet og godkendt

reklamationen, kan en ny forsendelse herefter afsendes.

Såfremt kunden får varen udleveret fra varelager bliver kunden ved udlevering af varen bedt om ved

underskrift på en udleveringskvittering om at bekræfte, at den udleverede vare, herunder emballagen, er

uden synlige fejl, mangler og andre skader. Hvis kunden ikke har mulighed for fysisk at undersøge selve

varen på udleveringsstedet, skal kunden herefter hurtigst muligt, og senest samme dag som kunden

hjemtager varen, tjekke om varen er i orden og uden fejl eller mangler, og i øvrigt svare til det købte,

herunder også den købte mængde. Såfremt kunden ikke reklamerer over varen samme dag på har kunden

fraskrevet sig retten til at reklamere over synlige fejl og/eller mangler, og kan således ikke gøre krav

gældende mod i denne anledning.

OPLYSNINGER OM BESTEMTE PRODUKTERKeramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancerne. Fabrikanten

samt kontrollerer dette, men der kan opstå pakkefejl i farver og mønstre. Derfor skal du, kunden, om at

kontrollere de leverede varer for fejl, inden de bliver opsat eller lagt, således at kan rette eventuel fejl.

Opmåling og udregning af antal/m2 er kun vejledende og er ikke ansvarspådragende for VED

GENBESTILLING KAN SAMME TONE/KALIBER IKKE GARANTERES.

Hårdbrændte klinker (monocottura og porcellanato) kan og må svinge i størrelserne, hvorfor dette ikke er en

fejl eller mangel. Alle typer natursten kan svinge i polering/slibning, nuancer, strukturer og størrelser. Det

bedste farvespil opnås ved at tage fra flere kasser ad gangen, da farveforskelle kan forekomme. Kunden skal

altid huske, at kontakte Boligkoncept for rådgivning før der anvendes produkter, herunder også

plejeprodukter, på varene. I modsat fald kan ikke garantere for, hvorledes varene vil reagere på produkterne

og Kunden vil derfor ikke kunne reklamere over varen.

EJENDOMSRET OVER LEVERET VARER

Alle varer forbliver Boligkoncept ejendom, indtil fuld betaling er modtaget. Indtil ejendomsretten er overgået

til kunden, skal varen opbevares og sikres forsvarligt. Varen skal opbevares separat, således at det er muligt

at identificere varerne som Boligkoncept ejendom. Identifikationsmærker, tryk og lignende må ikke

ødelægges eller fjernes fra varen eller emballagen. Skader på varen skal erstattes fuldt og helt af kunden.

Kunden forpligter sig til ikke at disponere over varen på en måde, der kan forringe Boligkoncept sikkerhed i

varen, herunder pantsætning, sikkerhedsstillelse, udlægsforretning m.m., medmindre Boligkoncept har givet

skriftlige samtykke hertil. Kunden har desuden pligt til at holde varen brand-, tyveri- og vandskadeforsikret

til den fulde værdi.

REKLAMATION

For øvrige fejl eller mangler, som ikke med rimelighed kunne opdages ved kundens undersøgelse af varerne i

henhold til afsnittet ”Modtagelse og besigtigelse af varen” (hvor der straks og samme dag, som kunden

modtager varen, skal reklameres over denne for at gøre krav gældende mod Boligkoncept

) ydes der 90 kalenderdage reklamationsret. Reklamation skal dog i disse tilfælde gøres straks efter en fejl

eller mangel blev opdaget af kunden, da reklamationsretten i modsat fald vil bortfalde.

Reklamation skal gøres skriftligt ved at skrive til. Du skal vedhæfte minimum 3 digitale billeder af varen, som

på god og tydelig vis visualiserer problemet. Ved konstatering af fejl eller mangler på varen under kundens

arbejde på/montering af varen skal arbejdet standses STRAKS (forstået som med det samme) og kontaktes

på. Hvis kunden ikke straks kontakter i overensstemmelse med ovenstående vil enhver fortsættelse af

monteringen af eller arbejdet på varen betragtes som accept af varen, og er derfor ikke

reklamationsberettiget. En evt. nedrivning af den allerede opsatte defekte vare må ikke påbegyndes uden

godkendelse fra eller dennes leverandør. har ret til, så hurtigt som muligt, at besigtige skaden før en

afgørelse træffes. Hvis tilbyder reparation eller ombytter en vare pga. fejl eller mangler, er kunden ikke

berettiget til at annullere handlen eller kræve afslag i prisen som følge af manglen. dækker rimelige

fragtomkostninger, som kunden måtte have ved returnering af den defekte vare, hvis reklamationen er

berettiget.FORBEHOLD

kan aldrig gøres ansvar for tab som følge af en force majeure begivenhed. Der tages forbehold for trykfejl,

prisændringer, udsolgte eller udgåede varer samt ændrede specifikationer for produkterne. Ligeledes kan

billeder vist i kataloger eller på hjemmeside i et vist omfang afvige fra varens udseende.

indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente

persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine

persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe

det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Oplysninger vi indsamler

Hvis du ønsker at købe og modtage en varet fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne

gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn,

e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og

betalingsoplysninger.

Vi indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:

Gennemfører et køb af vores produkter

Tilmelder dig vores nyhedsbrev

Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

BEHANDLINGSGRUNDLAG OG FORMÅL

Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere denvaret, som du

har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse, status på ordre

og leveringsbekræftelse. Når du betaler for din vare indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De

oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til

betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er

påkrævet for at gennemføre et køb af en vare, vil du desværre ikke have mulighed for at købe vare af på

vores hjemmeside.Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik

på modtagelse af nyhedsbrev) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare. Vi gemmer din data i 5

år i forhold til bogføringslovgivningen.

NYHEDSBREV

Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi

din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle

nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke,

har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.

ANDRE MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER

Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande. Hvis du

har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse og telefonnummer blive udleveret til vores

fragtfirma, pt. DSV eller GLS med henblik på levering af dine indkøb.

Vi har vores webshop og betalingssystem gennem DanDomain A/S, som fungerer som vores databehandler.

Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i DanDomains datacentre.

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder

gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

DINE RETTIGHEDER

Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til

at anmode os om følgende:

At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata

At få slettet persondata

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive

klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen

af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse

COOKIE POLITIK

HVORFOR BRUGER VI COOKIES:Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det

formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Vi bruger cookies for at

vores webshop performer optimalt, indkøbskurven fungerrer ikke uden brug af cookies. Herudover bruger vi

cookies for at kunne optimere og målrette vores website løbende så vi kan give brugeren den bedste

brugeroplevelse. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.